Usein kysytyt kysymykset

Millä eri tavoin ostolaskuja voi toimittaa palveluun?

Palvelumme on joustava erilaisille laskujen toimitustavoille. Suosittelemme verkkolaskutusta, mutta jos se ei ole mahdollista, perinteinenkin paperilasku käy. Laskuja voi toimittaa myös sähköpostilla. Toimitustapoja on siis kolme: verkkolasku, sähköposti sekä paperilla.

Kuinka kauan kestää, kunnes ostolasku on hyväksyttävänä?

Laskuja saapuu järjestelmään ympäri vuorokauden, ja laskujen käsittely on nopeaa. Verkkolaskujen käsittely vie keskimäärin 10 min. Sähköpostilla tulleet laskut vievät noin 10–60 minuuttia, paperilla saapuneet laskut keskimäärin 6 h.

Onko palvelu käytettävissä mobiililaitteilla?

Kyllä. Palvelu ei vaadi tehokasta tietokonetta ja toimii hyvin myös esim. tableteissa ja matkapuhelimissa. Palvelun käyttäminen mobiilisti on myös nopeaa.

Onnistuuko perinteinen toimintatapa?

Kyllä, tarjoamme perinteistä taloushallintoa asiakkaan niin halutessa.

Sisältyykö palveluun verkkolaskujen lähetys ja vastaanotto?

Kyllä. Verkkolaskujen lähetys ja vastaanotto sisältyvät palveluumme ilman eri veloitusta. Verkkolaskuoperaattorimme on BasWare.

Huom. Verkkolaskun käyttäminen ei tuo yritykselle lisäkuluja esim. pankkikulujen muodossa.

Voinko lähettää myyntilaskuja paperilla?

Kyllä, myyntilaskujen lähetys paperilla on palvelussamme mahdollista. Lähetämme laskuja ympäri vuorokauden, vuoden jokaisena päivänä.

Asiakkaani vaatii liitteet verkkolaskun mukana, onko tämä mahdollista?

Kyllä. Myyntilaskujen liitteenä on mahdollista lähettää tiedostoja. Tyypilliset liitetiedostot ovat tuntierittelyjä, laskuerittelyjä, kuittikopioita tai vaikka mainoksia.

Vaatiiko palvelun käyttäminen Javan asentamista?

Ei vaadi. Javan käyttämistä ei suositella vakavien ja korjaamattomien tietoturvapuutteiden takia. Tietoturvan asiantuntijat suosittelevat Javan poistamista tietokoneesta kokonaan.

Lisätietoja:

https://www.viestintavirasto.fi/kyberturvallisuus/haavoittuvuudet/2015/haavoittuvuus-2015-110.html
http://www.digitoday.fi/tietoturva/2013/09/24/reikainen-java-nyt-entistakin-vaarallisempi/201313292/66

Kuka hoitaa taloushallintoani?

Asiakkaanamme saat käyttöösi ammattitaitoiset taloushallinnon ammattilaiset. Sinua palvelevat nimetyt yhteyshenkilöt; ei koskaan kasvoton tiimi. Yhteyshenkilösi ammatillinen osaaminen on aina kunnossa.

Kansainvälinen toiminta

Palvelemme myös kansainvälisiä yrityksiä ja saat palvelua myös englanniksi tai ruotsiksi.

Yritykseni on konserni, onnistuuko konsernilaskenta?

Kyllä onnistuu. eFina-palvelu sisältää monipuolisen konsernilaskentatoiminnon, jonka avulla konserniseuranta onnistuu helposti. Konserniyhdistelyt voidaan suorittaa kuukausittain, kerran vuodessa tilinpäätöksen yhteydessä tai aina tarvittaessa. Myös ulkomaisten yhtiöiden yhdisteleminen onnistuu.

Yrityksessäni työskentelee 139 henkilöä, tarvitseeko jokainen oman käyttäjälisenssin?

Ei tarvitse. Palvelumme joustavuus ja kustannustehokkuus johtuvat muun muassa siitä, että käyttäjäkohtaista lisenssimaksua ei ole. Kaikki, jotka tarvitsevat eFinaa, saavat oman käyttäjätunnuksen veloituksetta.

Tilikartta englanniksi?

Onnistuu. Tilikartta voidaan pitää suomeksi ja englanniksi rinnakkain, jolloin raportit ovat käytettävissä kummallakin kielellä käyttäjän toiveen mukaan.

Onko palvelussa käyttökatkoksia?

Käyttökatkoksia on ollut vuosittain keskimäärin viisi. Katkokset pyritään ajoittamaan yöaikaan, jotta haitat olisivat minimaaliset. Palvelun käyttöaste on 99,9 %.

Miten kirjanpitoaineiston arkistointi on hoidettu?

Kirjanpitoaineisto arkistoidaan tilikausittain CD-ROM- tai DVD-levylle/muistitikulle riippuen taloushallinnon koosta. Arkisto täyttää lain asettamat vaatimukset taloushallinnon aineiston säilytyksestä. Arkistointi kuuluu olennaisena osana palveluumme.

Onko varmistukset hoidettu?

Kyllä. Administer on hoitanut tietojen varmistuksen monella eri tasolla.

Unohdin eFina-salasanani, mitä teen?

Salasanan saa palautettua helposti. Kirjautumisikkunan alareunassa on ”Unohtuiko salasana?” -linkki. Linkistä avautuu salasananvaihtoikkuna. Kirjoita ikkunaan käyttäjätunnuksesi ja paina Vaihda salasana -painiketta.

Saat hetken kuluttua sähköpostiisi linkin, jota klikkaamalla vastaanotat tekstiviestillä uuden kertakäyttöisen salasanan. Kertakäyttöinen salasana on voimassa 12 tuntia, jonka aikana sinun tulee kirjautua eFinaan tällä kertakäyttöisellä salasanalla ja vaihtaa tilalle uusi salasana.

En saanut tekstiviestillä uutta kertakäyttöistä salasanaa, mitä teen?

Salasanaa ei voida toimittaa, jos et ole lisännyt eFinan tietoihin sähköpostisoitettasi ja puhelinnumeroasi. Ota tällöin yhteyttä asiakastukeemme.

Tilitoimiston vaihtaminen on helppoa

  • Administeriin siirtyessäsi riittää kun sanot ”Kyllä, kiitos” – me hoidamme loput
  • Onnistuu kesken tilikauden

Tilitoimiston vaihtamisen vaiheet

  • Alkukartoitus, jossa määrittelemme palvelut, jotka vastaavat tarpeisiinne
  • Taloushallinnon perustaminen ja pankkiyhteyden avaus
  • Ohjelmiston käyttökoulutus

Koko paketti kerralla

Asiointisi helpottuu ja nopeutuu, kun saat sähköisen taloushallinnon palvelut, ohjelmistot ja asiantuntijat samasta paikasta. Hoidamme myös tarvittavat integraatiot olemassa oleviin järjestelmiinne vankalla kokemuksella.

Ottakaa minuun yhteyttä