Administer Ajankohtaista Uutinen Vuoden 2018 verokortteja ei tarvitse toimittaa paperisena

Vuoden 2018 verokortteja ei tarvitse toimittaa paperisena

Vuoden 2018 verokortteja ei tarvitse toimittaa paperisena

Vuoden 2018 verokorttitiedot pyydetään Verottajalta suorasiirtona palkkahallintoon viime vuoden tapaan, eikä työntekijöiden siten tarvitse erikseen toimittaa verokorttejaan. Toivomme asiakkaidemme tiedottavan asiasta työntekijöilleen.

Suorasiirtona tulevat verokortit ovat ensisijaisesti kumulatiivisia eli A-verokortteja, ja ne tulevat voimaan 1.2.2018. Tammikuussa käytetään vuoden 2017 viimeisimmän verokortin prosentteja. Palkkahallintoon tulee lähettää ilmoitus siitä, jos työntekijä haluaa käyttää yksitulorajakorttia (vaihtoehto B) tai nostaa veroprosenttiaan ilman tulorajan muutosta. Tulorajan nostamiseen tai laskemiseen tarvitaan muutosverokortti, joka työntekijän täytyy itse tilata Verohallinnosta.

Mikäli työntekijä haluaa käyttää muutos- tai sivutuloverokorttia, tulee verokortti toimittaa joko sähköisesti tai postitse palkanlaskijalle. 15.1.2018 jälkeen aloittavien työntekijöiden tulee toimittaa verokortti riippumatta siitä, onko kyseessä Verohallinnon kotiin lähettämä verokortti vai muutoskortti. Huomioittehan, että verokortiksi ei kelpaa selvitys ennakonpidätyksen laskentaperusteista.

Palkanlaskija on asiakasyritykseen yhteydessä, mikäli jonkun työntekijän verokorttia ei ole saatu suorasiirron kautta.