Ajankohtaista

Henkilökunnan interointi

Onnistunut yrityskauppa huomioi henkilöstön – 5 tärkeää askelta

11.01.2018

Hyvä viestintä ja johtaminen auttavat rakentamaan luottamusta yritysoston jälkeen. Kun yrityskaupassa siirtyy henkilökuntaa, on heillä kriittinen rooli onnistumisen kannalta. Ostettavan yrityksen integrointiin ja haltuunottoon on satsattava. Onnistunut yrityskauppa edellyttää henkilöstön huomioimista ensihetkistä lähtien. Pk-yrityksissä yrityskauppa usein onnistuu, kun taas isoissa yrityksissä onnistumisprosentti on huonompi. Finnveran tilastojen mukaan yli 90 prosenttia pk-yrityksistä jatkaa kolme vuotta yrityskaupan […]

Lue lisää
Verokortti

Vuoden 2018 verokortteja ei tarvitse toimittaa paperisena

09.01.2018

Vuoden 2018 verokorttitiedot pyydetään Verottajalta suorasiirtona palkkahallintoon viime vuoden tapaan, eikä työntekijöiden siten tarvitse erikseen toimittaa verokorttejaan. Toivomme asiakkaidemme tiedottavan asiasta työntekijöilleen. Suorasiirtona tulevat verokortit ovat ensisijaisesti kumulatiivisia eli A-verokortteja, ja ne tulevat voimaan 1.2.2018. Tammikuussa käytetään vuoden 2017 viimeisimmän verokortin prosentteja. Palkkahallintoon tulee lähettää ilmoitus siitä, jos työntekijä haluaa käyttää yksitulorajakorttia (vaihtoehto B) tai […]

Lue lisää
tilitoimisto virrat

Administer laajenee Virroilla

19.12.2017

Sähköisen taloushallinnon asiantuntijayritys Administer Oy:n toiminta laajenee Virroilla, kun tilitoimisto Tasevirrat Eero Laitinen liittyy Administer-ketjuun. Liittymisen myötä Administer vahvistaa kirjanpito-osaamistaan ja tarjoaa entistä useammille yrityksille taloushallintopalveluja Virroilla. ”Selvitettyäni sähköisen taloushallinnon eri yhteistyö- ja toimintamalleja ja tutustuttuani eri ohjelmistotalojen tarjontaan oli yhdistyminen Administer Oy:n kanssa monesta näkökulmasta varteenotettavin vaihtoehto. Katson, että tällä yhteistyömallilla asiakkaat saavat maamme […]

Lue lisää

Maahantuonnin arvonlisäverotuksen uusi käytäntö voimaan 1.1.2018

18.12.2017

Maahantuonnin arvonlisäverotuksen uusi käytäntö voimaan 1.1.2018 Vuodenvaihteessa maahantuonnin arvonlisäverotus siirtyy Tullilta Verohallinnolle. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että arvonlisäverovelvolliseksi rekisteröityneet yritykset maksavat ja ilmoittavat maahantuonnin arvonlisäverot Verohallinnolle samalla kausiveroilmoituksella muiden arvonlisäverojen kanssa. Maahantuonnin arvonlisäveron ilmoitusvelvollisuus koskee alv-rekisteriin merkittyjä yrityksiä, joilla on tuontia EU:n ulkopuolelta. Tullauspäätöksen päivämäärä määrittää, mille kaudelle arvonlisävero lasketaan ja ilmoitetaan. Ilmoitettavaan arvonlisäveron perusteeseen […]

Lue lisää

Tilinpäätöksen aika lähestyy – muista nämä asiat

14.12.2017

Myynnit ja ostot on syytä laittaa kuntoon ennen tilikauden päättymistä. Suurin osa suomalaisista yrityksistä päättää tilikautensa vuodenvaihteessa, mutta tuhansilla yrityksillä asia on ajankohtainen jossain toisessa kohtaa vuotta. Tilinpäätökseen olisi hyvä alkaa valmistautua noin kuukausi ennen tilikauden vaihtumista. Kirjanpitäjälle on toimitettava kaikki päättyvälle tilikaudelle kuuluva aineisto, joka vaikuttaa tilinpäätökseen. Näitä ovat muun muassa tositteet eli laskut, […]

Lue lisää
Rahoitus

Rahoitusta hakemassa? Huolehdi kolme asiaa kuntoon

30.11.2017

Rahoittajat on helpompi vakuuttaa, kun talous ja suunnitelmat ovat vahvalla pohjalla. Kun yritys lähtee hakemaan ulkopuolista rahoitusta, pitää muutaman perusasian olla kunnossa. Rahoittajia kiinnostaa ensimmäisenä, missä kunnossa yrityksen talous ja erityisesti kassavirta ovat. ”Katsomme yrityksen historiaa, miten aikaisemmat vuodet ovat menneet. Koitamme myös hahmottaa tulevia vuosia ja kuinka realistia niitä koskevat laskelmat ovat. Yrityksen takaisinmaksukyvyn […]

Lue lisää
Ennakkoveron muutos

Onko ennakkovero kohdillaan? Oikea taso entistä tärkeämpää

02.11.2017

Ennakkoveroa voi jatkossa täydentää korotta vain kuukauden ajan tilikauden päättymisen jälkeen. Ennakkoveron määrää kannattaa seurata tarkasti pitkin vuotta. Nyt siihen on syytä kiinnittää entistä enemmän huomiota, sillä käytäntö ennakon täydentämisestä muuttui. Marraskuun alusta alkaen osakeyhtiö voi täydentää ennakkoveroa ilman korkoa enää yhden kuukauden ajan tilikauden päättymisen jälkeen. Sen jälkeen maksamatta olevasta verosta aletaan periä niin […]

Lue lisää

Tokmannin reskontra-ja kirjanpitopalvelut siirtyvät Administerille

26.10.2017

Tokmanni Oy ja Administer Partner Oy ovat tehneet sopimuksen liikkeen luovutuksesta, jossa Tokmannin reskontra- ja kirjanpitopalvelut siirretään Administerille. Sopimuksen myötä Administerin Mäntsälän toimipiste kasvaa kymmenellä Tokmannin taloushallinnon ammattilaisella. Taloushallinnon asiantuntijayritys Administer voi palvella asiakkaitaan Mäntsälän alueella entistä monipuolisemmin, kun Tokmannin reskontra- ja kirjanpitopalveluista vastaavat asiantuntijat siirtyvät Administerin palvelukseen 1.11.2017. Samalla käynnistyy Tokmannin kirjanpitojärjestelmän uudistaminen. ”Nykyisen […]

Lue lisää

Ottakaa minuun yhteyttä