Ajankohtaista

Moni myy liian halvalla – vältä riskit

21.06.2017

Hinnoittelu vaikuttaa yrityksen kannattavuuteen. Sen määrittelemiseen on käytettävä aikaa ja vaivaa. ”Hinnoittelu perustuu pitkälti tietoon. Pitää ymmärtää markkinatilanne, yrityksen oma kulurakenne ja mistä asiakkaat ovat valmiita maksamaan”, sanoo tilitoimisto Administer Oy:n talousjohdon konsultti Leif Wesander. Mitä paremmin yritys on perillä näistä, sitä suuremmalla todennäköisyydellä se pystyy hinnoittelemaan ”oikein”. Wesander muistuttaa, ettei kuitenkaan ole olemassa yleispätevää […]

Lue lisää

Waasa Profit Counter Oy Ab liittyy Administer-ketjuun

20.06.2017

Administer laajenee Vaasaan yhdessä kokeneen taloushallinnon palveluyhtiö Waasa Profit Counter Oy Ab:n kanssa Waasa Profit Counter Oy Ab liittyy osaksi Administer Oy:n konsernia 1.6.2017 alkaen. Vaasassa toimiva Waasa Profit Counter Oy Ab on vuonna 2012 perustettu tilitoimisto, jonka viisitoista taloushallinnon asiantuntijaa palvelevat erityisesti Pohjanmaan alueen yrityksiä. ”Tämän yritysoston myötä Administer laajentaa taloushallinnon palvelujaan Pohjanmaalle ja […]

Lue lisää

Talousosaston ulkoistaminen tukee kasvua – näin asiakas hyötyy

15.06.2017

Talousjohtopalvelut ja koko talousosaston ulkoistaminen auttavat yritystä menestymään. Administerilla on kokemusta ja osaamista vahvasta kumppanuudesta asiakasyritystensä kanssa. Syövänhoidon tueksi mobiilipalvelun kehittänyt Noona Healthcare on käyttänyt Administerin tilitoimistopalveluja perustamisestaan vuodesta 2014 lähtien. ”Kun lähdimme hakemaan pääomarahoitusta kansainväliseen kasvuun ja saimme sitä, totesimme tarvitsevamme myös sellaista kokemusta ja osaamista talouden suunnitteluun ja johtamiseen, jota meidän ei pienenä […]

Lue lisää
Administerin asiakkaana käytössäsi on nyt markkinoiden kehittynein raportointijärjestelmä osana eFinaa.

Lähteekö tilitoimisto vaihtoon? Uskalla vaatia enemmän

08.06.2017

Tilitoimiston vaihtamista kannattaa harkita, jos yhteistyö ei suju toivotulla tavalla. Tilitoimisto on yrityksen tärkein kumppani, eikä sitä haluta vaihtaa ilman painavaa syytä. Jos yhteistyö kuitenkin takkuaa, on vaihtoa syytä miettiä vakavissaan. ”Tilitoimistolta voi odottaa muutakin kuin pelkän lakisääteisen velvollisuuden täyttämistä. Parhaimmillaan se on yksi yrityksen parhaista neuvonantajista”, sanoo Administer Oy:n myynti- ja markkinointijohtaja Jussi Jaakkola. […]

Lue lisää

Lomakausi alkaa – kuusi vinkkiä kesään

01.06.2017

Yrityksissä on muistettava huolehtia siitä, kuka vastaa erinäisistä asioista muiden lomaillessa. Kesäkauden alkaessa yritysten oma väki alkaa jäädä lomille ja kymmenet tuhannet kesätyöntekijät ja -harjoittelijat aloittavat työnsä. Onhan yrityksessäsi varmistettu, että työt ja talouspuoli rullaavat myös lomien aikaan? 1. Laskut, maksuliikenne ja palkat Loma-aikoja varten on mietittävä, mitä tehtäviä on delegoitava ja kuka toimii kenenkin […]

Lue lisää

Pidä huolta saatavista – laskutus kuntoon

24.05.2017

Laskuttaminen, saatavien seuraaminen ja niiden perintä vaativat jatkuvaa huomiota. Asiakkaiden maksut ovat myöhässä ja samaan aikaan omat kulut juoksevat. Tämä on yrittäjien arkea. Jokaisen yrittäjän on tiedettävä, paljonko rahaa yritykseen on tulossa ja paljonko kuluja sillä on maksettavana. Yritysten on varmistettava, että ne saavat rahat myynnistä kohtuullisessa ajassa. Tässä auttaa laskuttamisen ja myyntisaatavien aktiivinen seuraaminen. […]

Lue lisää

Tiesitkö? Talousjohtajan voi vuokrata

18.05.2017

Talousjohdon tehtävien ulkoistaminen tuo hyötyjä erikokoisille yrityksille. Osaava talousjohto on avainasemassa yrityksen menestymisessä. Talousjohtajan tehtävä on auttaa liiketoiminnan suunnittelussa, kehittämisessä ja johtamisessa. Hän toimii johdon sparraajana ja ohjaa kaikissa talouteen liittyvissä kysymyksissä. Ulkoistettu talousjohtaja on varteenotettava vaihtoehto, on yrityksen kokoluokka tai tilanne mikä tahansa. Yrityksen tavoitteet ja tarpeet ratkaisevat. ”Talousjohtopalveluista on suuri apu, kun yritykseen […]

Lue lisää

Matkailualan arvonlisäverotus käytännönläheisesti – tilaisuus 24.4.2017 Rovaniemi

05.04.2017

Matkailualan arvonlisäverotus käytännönläheisesti – tilaisuus 24.4.2017 Rovaniemi Matkailualan arvonlisäverotus on mutkikas kokonaisuus. Palveluita voidaan ostaa yksittäisinä palveluina tai useammista palveluista koostuvina ja yhdistettyyn hintaan myytävinä matkapaketteina. Paketteihin voi sisältyä usean eri verokannan alaisia palveluja, joista osa voi olla itse tuotettuja ja osa alihankkijoilta ostettuja. Lisäksi palveluja saatetaan tuottaa useamman kuin yhden valtion alueella. Marginaaliverotuksen soveltamisedellytysten […]

Lue lisää

Ottakaa minuun yhteyttä