Ajankohtaista

Rahoitus

Rahoitusta hakemassa? Huolehdi kolme asiaa kuntoon

30.11.2017

Rahoittajat on helpompi vakuuttaa, kun talous ja suunnitelmat ovat vahvalla pohjalla. Kun yritys lähtee hakemaan ulkopuolista rahoitusta, pitää muutaman perusasian olla kunnossa. Rahoittajia kiinnostaa ensimmäisenä, missä kunnossa yrityksen talous ja erityisesti kassavirta ovat. ”Katsomme yrityksen historiaa, miten aikaisemmat vuodet ovat menneet. Koitamme myös hahmottaa tulevia vuosia ja kuinka realistia niitä koskevat laskelmat ovat. Yrityksen takaisinmaksukyvyn […]

Lue lisää
Ennakkoveron muutos

Onko ennakkovero kohdillaan? Oikea taso entistä tärkeämpää

02.11.2017

Ennakkoveroa voi jatkossa täydentää korotta vain kuukauden ajan tilikauden päättymisen jälkeen. Ennakkoveron määrää kannattaa seurata tarkasti pitkin vuotta. Nyt siihen on syytä kiinnittää entistä enemmän huomiota, sillä käytäntö ennakon täydentämisestä muuttui. Marraskuun alusta alkaen osakeyhtiö voi täydentää ennakkoveroa ilman korkoa enää yhden kuukauden ajan tilikauden päättymisen jälkeen. Sen jälkeen maksamatta olevasta verosta aletaan periä niin […]

Lue lisää

Tokmannin reskontra-ja kirjanpitopalvelut siirtyvät Administerille

26.10.2017

Tokmanni Oy ja Administer Partner Oy ovat tehneet sopimuksen liikkeen luovutuksesta, jossa Tokmannin reskontra- ja kirjanpitopalvelut siirretään Administerille. Sopimuksen myötä Administerin Mäntsälän toimipiste kasvaa kymmenellä Tokmannin taloushallinnon ammattilaisella. Taloushallinnon asiantuntijayritys Administer voi palvella asiakkaitaan Mäntsälän alueella entistä monipuolisemmin, kun Tokmannin reskontra- ja kirjanpitopalveluista vastaavat asiantuntijat siirtyvät Administerin palvelukseen 1.11.2017. Samalla käynnistyy Tokmannin kirjanpitojärjestelmän uudistaminen. ”Nykyisen […]

Lue lisää

Budjetti asettaa tavoitteet ja antaa suunnan

19.10.2017

Jos yrityksellä ei ole budjettia, se etenee ikään kuin sammutetuin lyhdyin. Budjetointi voi kuulostaa työläältä, mutta sen tekeminen kannattaa. Hyvin laadittu budjetti asettaa liiketoiminnalle tavoitteet ja antaa raamit niiden saavuttamiselle. Samalla se parantaa päätöksentekoa. ”Ilman budjettia johto kulkee pimeässä huoneessa ilman valoja. Budjetointi ja budjetin toteutumista seuraavat ennusteet jättävät vähemmän tilaa tulevaisuuden arvailulle”, sanoo Administerin […]

Lue lisää

Administer kasvaa ostamalla Enfon talousprosessipalvelut

10.10.2017

Administer ostaa enemmistöosuuden taloushallinnon ulkoistuspalveluita tuottavasta Enfo Oyj:n tytäryhtiö Enfo Partner Oy:stä. Enfo jää kaupan jälkeen yhtiön vähemmistöosakkaaksi vajaalla 20 prosentin omistusosuudella. Samassa yhteydessä osapuolet ovat sopineet merkittävästä yhteistyöstä. ”Tämä yhteistyö vahvistaa Administerin asemaa yhtenä taloushallinnon suurimmista toimijoista. Olemme innoissamme mahdollisuudesta saada käyttöömme uutta osaamista erityisesti toiminnanohjausjärjestelmistä ja energia-alan yritysten tarpeista. Kaupan myötä Enfo Partner […]

Lue lisää

Ota tietosuoja-asetus haltuun – vaikuttaa myös palkkatietojen toimittamiseen

05.10.2017

Yrityksillä on oltava perusteltu syy henkilötietojen säilyttämiselle. Tiedot on myös pidettävä turvassa. Tietosuoja-asetuksesta puhutaan paljon eikä turhaan. Se koskettaa kaikkia yrityksiä, ja tietää niille paljon tekemistä. Yksinkertaisimmillaan se vaikuttaa esimerkiksi siihen, mitä tietoja yrityksen sähköpostilla voi lähettää. Administerin palkkapuolen järjestelmäasiantuntijan Janne Järvenkylän mukaan sähköpostilla ei pitäisi jatkossa lähettää esimerkiksi sairaus-, ulosotto- tai ammattiyhdistystietoja. Nämä tiedot […]

Lue lisää

Administer laajenee Jyväskylässä

04.10.2017

Tilitoimisto TiliSiipi Oy liittyy Administer-ketjuun TiliSiipi Oy:n liiketoiminta siirtyy osaksi Administer Oy:n toimintaa liiketoimintakaupalla 1.11.2017 alkaen. Jyväskyläläinen TiliSiipi on palvellut yli 70 alueen yritystä jo 11 vuoden ajan. ”Tämä yritysosto vahvistaa Administerin asemaa Jyväskylän seudulla ja yhtenä Suomen suurimmista taloushallinnon toimijoista”, Administer Oy:n toimitusjohtaja Peter Aho kertoo. ”Tehdyn kaupan myötä pääsemme edelleen kehittämään toimintaamme. TiliSiiven […]

Lue lisää

Palkkaa vai osinkoa – mikä ratkaisee?

02.10.2017

Varojen jakaminen on aloitettava arvioimalla, millainen yrityksen maksukyky on. Jokaisen yrittäjän on tehtävä verotukseen vaikuttavia valintoja. Yksi niistä on, miten varoja kannattaa jakaa listaamattomasta osakeyhtiöstä: palkkana, osinkona vai molempina – ja kuinka paljon? Tähän vaikuttavat yhtiön taloudellinen tilanne, varallisuus ja minkälaisia tavoitteita yrittäjällä on. Administerin kirjanpitäjän Ulla Soikkelin mukaan yrittäjän on tiedettävä, onko tarkoituksena nostaa […]

Lue lisää

Ottakaa minuun yhteyttä